Nieuwe maand , nieuwe kansen. Na het ietwat tegenvallende spuitgebeuren vorig weekend nu kijken hoe verder.... besloten vast te houden aan het oorspronkelijke plan dus starten met verhuizen, voor het resterende verfwerk bedenken we een andere oplossing. Ideeën zat, met wat mazzel volgend weekend alsnog de boel wit !

Vandaag start verhuisgeluiden dus. De CC en Plv C-ONHGP vertrokken richting Ede. Als eerste moet de grote europalletstelling van de achterwand af en geplaatst worden in het kleine magazijn van Voorthuizen. Alweer zo'n mooi plan in de sfeer makkelijker gezegd dan gedaan. De opslag in Ede is de laatste maanden veranderd van een logisch ingedeelde loods in een regelrechte "pleur maar neer"puinhoop. Hoe komen we in vredesnaam bij die stelling? Daf YA 328 en twee aanhangers er eerst uit, die gaan toch direct mee naar Voorthuizen. Daarna langzaam naar achterwerken, pallets verplaatsen, stukkie stelling afbreken, pallets verplaatsen enz. Lekker warm ook vandaag.....

De CC kreeg de snelheid er goed in en stortte de kisten op 't laatst gewoon zo maar van de stelling af, ook een optie, dat gedoe met die stapelaar iedere keer.

Na een paar uur buffelen veranderde de loods van volle puinhoop in overzichtelijk half leeg en uiteindelijk weer tot gigantische puinhoop. Maar de stelling lag op één staander na achter in de YA 328. Die ene staander zat heftig klem onder een pallet met motorblok er op en de palletwagen was intussen overleden....volgende keer dan maar mee.

Tijd voor het eerste transport richting Voorthuizen. Waterwagen op de kar, YA 328 vol en munitietrailer er achter. De Daf had een paar maanden stil gestaan, eerste appèl uitvoeren, sap controles en rijden met die hap.

Tot 3 km buiten de kazerne...... motor slaat af, de berm in met de hele bende, joepie.... Na kort onderzoek en oehoi geluiden maken in de benzinetanks oorzaak duidelijk: tanks leeg. De Plv C-ONHGP had weer eens vertrouwt op 60 jaar oude electronica, brandstofmeter gaf vrolijk 3/4 gevulde tanks aan. En daar sta je dan met je goede gedrag.

Tuurlijk geen reserve jerrycans mee, dienstrijopleiding totaal voor niks gehad. Maar na een uurtje wachten op de CC 40 liter benzine er in en verder. Aftanken bij de benzinepomp 1km verderop en een klein half uur later stonden we voor de loods in Voorthuizen. Snel uitladen, DAF YA 328 naar binnen en de stelling weer opbouwen.

Zie hier het resultaat voor vandaag: de DAF YA 328 als eerste DKO-voertuig binnen en het magazijn met de europalletstelling (op één staander na dan). Wie de Plv C-ONHGP al wat langer kent weet: Al jaren oude Peugeotliefhebber. Gezien de kleurstelling ook een heel mooi Peugeot onderdelenmagazijn, voorstel afgewezen door de leiding......

En weer een DKO-man met een tevreden glimlach : de foerier.

 

 

De Plv C-ONHGP.