Tweede weekend Augustus, tijd voor de grote verplaatsing ! Vrachtwagen met oplegger, bakwagen met laadklep, diverse personenauto's met aanhanger, heftruck....moet lukken.

Vrijdagavond de loods in Voorthuizen gereed maken voor ontvangst. Aanhangers en voertuigen naar buiten, de aanstaande kantine helemaal leeg op de basis behoefte na natuurlijk, het koffiezetapparaat. 23.30u aankomst van de SLD mont.motorvoertuigen met z'n USA-Army dieplader met heftruck. (Klik op de foto's voor een vergroting, zoals altijd..)

Volgende ochtend 07.30 appèl in Ede. De CC is coordinator uitruimen en inladen in Ede, de Plc C-ONHGP heeft de functie coordinator uitladen en inruimen in Voorthuizen. Het feest gaat direct van start, de berg te verplaatsen meuk is niet te overzien, wat een verzamelaars zijn die DKO-ers.....De beide coordinatoren keken elkaar aan en vroegen zich af of dat plan van die grote alles afsluitende brand op 31-12-2015 misschien toch niet een beter plan was. Maar aan de gang. Het foefhok ging als eerste leeg en verdween op aanhangers en in busje richting Voorthuizen. Om daar gelijk opgeslagen te worden in de kantineruimte. Het nieuwe foefhok moet nog even leeg blijven vanwege nog niet klaar, kost nu wel veel opslagruimte.

Het laden en lossen van de oplegger was een stevige klus. In Ede omdat 't moest gebeuren met een eenvoudige electrische stapelaar, in Voorthuizen omdat het een grote berg ineens is die niet zo snel een plek kan krijgen in de loods. Eerst buiten opslaan (gelukkig prachtig weer !) en dan indien mogelijk door naar een vaste palletlocatie zodat later niet nog eens met de boel gesleept hoeft te worden. Beetje chaotisch was 't wel.

En waarom zou alles van een leie dakje gaan ? Gelukkig zijn er geen ongelukken en/of gewonden gevallen maar materiaalpech is natuurlijk wel standaard DKO. Wel heeft de Plv-C-ONHGP de dokter even moeten toespreken want dit soort klussen met pallets, steekwagens , noem maar op, jesusnike's is niet helemaal handig....

Zoals net gemeld, de afdeling materiaalpech was uiteraard aanwezig. Eerst in Ede de batterij van de stapelaar leeg, later ook nog de interne acculader van 't ding uitgebrand. Waarom ook niet. Gelukkig hebben we een ontzettend handige Plv CC die z'n Lnt-ster waarmaakte door al improviserend het ding weer aan de praat te krijgen. In Voorthuizen hield na 2 pallets de heftruck er mee op. Heeft toch direct invloed op de algehele stemming....raarrr. Maar ook nu de Plv CC de reddende engel. De schakelaar voor/achteruit zei doe 't zelf maar. Nadat dat gevonden was met wat listige truckjes de electronica kunnen tackelen en weer fijn verder heftrucken. Stemming steeg ook weer, raarrr.

Tegen een uur of twee was alles uit gebouw 22 in Ede wel over naar Voorthuizen. Gebouw 20 aan de beurt. Zo mogelijk nog grotere puinhoop en niks gesorteerd opgeslagen. Wel ff wennen zo'n lege hal in Ede, hoop meegemaakt daar.

Naast gebouw 22 nog twee DKO-relikwieën te redden. De witte DKO-steen en de vlaggenmast. De laatste hebben we ooit over een verkeersbordpaal heen geschoven, lekker stevig. Enige manier om de mast weer weg te krijgen : zagen.

De steen met de stapelaar op pallet en in Voorthuizen weer ritueel geplaatst naast ons nieuwe onderkomen.

Rond 17.00 raakten we allen wat moe gestreden. Iedereen was over van Ede naar Voorthuizen, de laatste vrachtwagen met meuk gearriveerd, leeg gehaald en buiten neergezet. Alleen de SLD mont.motorvoertuigen heftruckte nog dapper door. Intussen bleek wel dat we een klein foutje gemaakt hadden met de europallets. Zo'n europalletstelling heeft de nare eigenschap alleen geschikt te zijn voor europallets....moet je daar wel genoeg van hebben. Nou waren die er wel maar helaas met de foute materialen er op en om nou alles over te gaan stapelen...pfffff.

De SLD motorordonnans begon vreemd te doen, voor ons teken om patat met frikandellen te regelen. Smakelijke hap voor de hardwerkende DKO-er. Daarna de laatste bergen weg werken, massa's tentpalen en her en der verspreide losse meuk zonder bestemming.

Zie hier het eindresultaat van een dag hardwerken. En ga nou niet zeggen dat 't wel heel erg op de bende in Ede lijkt......zit best wel systeem in hoor....

20.00u. alles klaar. Heftruck weer opgeladen, de laatsten praten nog wat na en wegwezen. Het was een mooie maar zware dag. Rest nog grote dank uit te spreken richting de sponsoren die de vrachtwagens en heftruck regelden, zonder hen was 't nooit gelukt....grote dank. EN natuurlijk al de clubleden die als beesten te keer zijn gegaan deze dag om het allemaal voor elkaar te krijgen....grote dank.

 

Afsluitend weer een picture van een tevreden DKO-glimlach. Deze keer onze altijd vrolijke en enthousiaste DKO-vrouw SLD kokshulp.

 

De Plv C-ONHGP.