Ergens in 1979 mocht de Moto Guzzi V50 het ordonnansfietsvlaggetje overnemen van de tot op de draad versleten triumph 3TA. Hoewel enigzins aangepast voor defensiegebruik was de Guzzi een gigantische sprong vooruit. Eindelijk eens een motorordonnans die z’n aftekenmap gewoon op de motorfiets komt afleveren! En dan ook weer weg kan op z’n fiets !
Goed en wel ingevoerd in de hele defensieorganisatie vertrok de vijand, 80% van de Guzzi’s verdwenen met belachelijk lage kilometerstanden in de mobcomplexen, zijn voor zeer weinig verkocht bij de Domeinen en men kan ook nu nog voor onder de 1000 euro een in prima staat verkerende Guzzi vinden (alleen de KMar uitvoering (cpl) is een stukje duurder).
De Moto Guzzi is een prima motorfiets voor dagelijks gebruik, wat de onze dus ook doet, enig nadeel is dat de topsnelheid door de aangepaste overbrenging niet erg hoog ligt… ach, misschien maar beter ook.
Hier nog een mooi filmpje met de Guzzi in de hoofdrol (Nato wedstrijd “Griffioen 1993”).
Onze Guzzi in zijn natuurlijke omgeving (dank aan “Fotografie Klf-art”). (Klik op de foto voor een vergroting).