Vandaag (10 dec 2016) klein dagje opruimen van een route (12), die door DKO opgezet, bemand en nu dus opgeruimd wordt, voor de Wampex van 2016. Hiervan vindt U hieronder het verslag.

Vanochtend met de DAF YA 328 voor de laatste keer vertrokken naar route 12. Miezerige regen, fris windje, goed weer. In ieder geval niet de gevreesde vorst of nog erger, dik pak sneeuw. Nog een mazzeltje, we zijn met z’n vieren. De CC, plv-CC, ik de plv C-ONHGP maar ook gelegenheidshulpDKOopbouwenafbraakPeter was er bij! Erg fijn want nu kunnen we met twee ploegjes werken.

Aangekomen op de post Noordeind locatie lag alles er nog bij zoals een week eerder na Wampex III achter gelaten. Direct bruikbaar. Toch mooi dat dat mogelijk is. Zomaar aan de kant, over en onder een zandpad van ruim 800meter lengte een kabelwerk aanleggen en dat blijft dan gewoon 6 weken ongeschonden liggen.

Tegen 10.00u. eerst een klein plan gemaakt en dan aan het werk. Het liep voorspoedig. We begonnen met de telefoonlijnen van lijn C ( de ANWBpaal) . Zoals verwacht ging het schoon oprollen op de 400meter kabelhaspels behoorlijk vlot. Deze haspels zijn nog wat hanteerbaar. Enige wat ons wat tijd kostte was het uit de knoop halen van de lijnen. In dit laatste stuk liggen er 3×2 lijnen parallel aan elkaar. Althans volgens onze tekening. Praktijk is dus dat die lijnen toch in elkaar verward raken. Maar met wat geduld ook weer opgelost.

11.00u. koffie aan de laadbak en de lijnen C en deels B al klaar. Volgende doel was lijn B ( de KPN-cel) afronden en de overgang over het “modderpad” naar beneden halen. Beetje tijgeren door het bosje, bramenstruiken wederom vervloeken en op de ladder wiebelen tegen een boom. Is te doen.

12.30u. Lunchen met broodje worst aan het laadbakloket. Smakelijke onderbreking, helaas wel zonder mosterd. Tussen het kauwen door met Chef Wampex wat apperij over de vorderingen elders. Opslag op Camping Ikeleane klaar en de laatste brugbalk uit het veld. Paar uurtjes nog en er is geen Wampexspoor meer over. De DAF YA 328 een stuk verder op de route geparkeerd en weer door.

Het laatste stukje B-lijn nog en dan de 2x 800meter lange A-lijn ( de Engelse cel) . Deze lijn gaat op twee vies zware 1200meter haspels. Tot ons groot geluk passen er twee haspels op de draaibok zodat we flink snel konden werken. De kabels zoveel mogelijk vrij gelegd en het begin en eindpunt uitgelegd over de akkers links en rechts van de draaibok. Dan draaien…twiststukje ontrafelen…en draaien…en draaien…wisselen want lamme arm… en draaien. Ho !!! Einde kabels.Boeltje in geladen en tot slot de hele route nagelopen op eventueel achter gelaten vuilnis. Dit was het enige stuk Wampexroute wat daarop nog niet gecontroleerd was want wij toch de hele dag hier. Het ging dus snel, om 15.00 joekelde we door de modder met de DAF terug op weg naar Ureterp. Daar de laadbak uitgeruimd, schoongemaakt en weer ingeruimd. De DAF zelf nog een uurtje bewerkt met de hoge drukspuit om alle modder te verwijderen. Lijkt schoon in de schemering, morgen nog maar eens voorzichtig kijken. Einde werkdag, spreuk van de dag : jij bent hier, ik ben hier, dus we werken samen !

En dat was Wampex 2016 voor de DKO ! We hebben er een hoop lol aan gehad, volgend jaar weer iets nieuws? Of met een grotere groep weer meelopen? Dit jaar waren er maar drie….

De expeditieruimte annex hobbysleutelhok in m’n kleine bedrijfje is weer ontdaan van alle Wampexmeuk. Nu tijd voor het winterproject….den ouden Peugeot 404….motorrevisie.

plv C-ONHGP