STAVAZA inrichting HK Lnn – augustus 2020

                                                                                                           Klik op foto voor animatie

Het laatste verslag van DKO ging over de verhuizing van locatie Voorthuizen naar locatie Loenen. Gedwongen door een brand en afgerond op 1 juni 2020. Maar daar ben je er natuurlijk niet mee. Eigenlijk was alles “zomaar” in Loenen neergeploft, wel eens waar was er begonnen met het bouwen van entresolvloeren maar dat was het dan ook. Dus er is nog wel een schoffie aan werk te doen. Het moment van dit schrijven is  1 augustus 2020 en geeft dan ook de stand van de inrichting van Loenen (Lnn) weer en wat er allemaal uitgevoerd is in de afgelopen twee maanden (en wat er allemaal nog te doen valt).

Zoals gezegd 1 juni 2020 waren we over en hebben we Voorthuizen achter ons gelaten, met bezwaard hart, want we hebben daar toch bijna 5 mooie jaren mogen hebben (en veel werk verricht om er echt ons eigen HK te creëren wat dan door een (onnodige) brand bij de buren tot abrupt einde komt.

Laatste sluiting van het hek van vml. mobcmplx VH voor DKO

Maar goed Lnn is nu onze toekomst en alleen al het terrein maakt je blij als je erop komt rijden, schoon, netjes onderhouden, loodsen in prima staat. Zo ook onze loods. Maar natuurlijk is alleen een kale loods niet voldoende voor ons. Zoals u in een van de vorige verslagen heeft kunnen lezen moet er nogal wat gebouwd worden door ons. Ook moet er nog het een en ander aangelegd worden naar de loods, zoals water, riool en gas en de electra moet gesplitst worden (want, helaas, het huren van een volledige loods valt buiten de financiële draagkracht van DKO). Dit laatste gaf al gelijk een klein probleem. De elektricien had namelijk niet verwacht dat de loods op 1 juni al gelijk zo vol stond en kwam derhalve niet uit met zijn planning. Uiteraard is dit in goed overleg recht gekomen. Zoals ook de aanleg van riool, water etc. Hiervoor moest buiten nog een heel infrastructurele verbouwing plaats vinden (gelukkig hebben we dit niet zelf behoeven doen). Wat hebben we dan wel gedaan? De eerste week van juni zouden we de entresol vloeren afmaken (maar helaas miste er de nodige onderdelen en werden ook niet alle vloeren gelijktijdig en op afgesproken datum geleverd– zodat deze pas in de loop van juni klaar waren (gelijk al achterstand in je planning want je kan dan deze vloeren nog niet gebruiken en blijven de spullen beneden in de weg staan (dank je wel leverancier). Ook zijn er op de entresol vloeren de nodige stellingen gebouwd om materiaal op te slaan, is de foerier verrast met de levering van 40 plunjebalen (we hadden toch om PSU gevraagd, nu we hebben het gekregen), maar ja, waar laat je die nu…, hebben we het idee opgevat om een 20 tons brug op te halen in, zo’n beetje de noordelijkste plek in Nederland en deze geïnstalleerd op de electra aansluiting na (op moment van schrijven hebben we deze net aangelegd en bij de eerste test lagen alle stoppen eruit, dus ergens zit nog iets niet goed).

Verder weigerden een aantal voertuigen hun medewerking om van de parkeerplaats naar de loods te verplaatsen (1 had een spontane lekke achterband, de andere weigert ineens structureel om aan te slaan (ontsteking)), vonden we het nodig om nog een vloer aan te leggen over de helft van een baan (we blijken toch op een af ander manier meer ruimte nodig te hebben dan we in VH hadden (echt waar, het spul jongt als je er niet bij bent). Zijn we nog aan het nadenken wat de meest optimale indeling is, zijn de eerste materialen binnen gebracht om de kantine “De Knots” weer in ere te herstellen, is er een fraaie oude amerikaanse keuken stand-by en zijn de eerste contouren zichtbaar van een douche en toiletgroep (want ja, wel een riool, dus moeten we er ook maar gebruik van gaan maken). Daarnaast is er een fraaie trap gebouwd om op de entresol vloeren te komen. Of te wel al veel gedaan, maar nog lang niet alles heeft zijn plek gevonden en staat hier en daar nog behoorlijk in de weg.

Afsluitend aan deze update, wil ik, als CC, mijn dank uitspreken aan een aantal vaste harde werkers van DKO die echt veel tijd en energie in de inrichting hebben gestoken. Het gaat hierbij om de c-vzgp en sld vbgp en een sld van de vk-gp. Mannen super bedankt.