En zo goed als over….. Er liggen in Voorthuizen nog wat overgebleven DKO-korstjes , een stapeltje oud ijzer en wat vuilnis. Bijna alle hokken zijn bezemschoon, einde verhaal.
Voor de sfeer alvast een paar plaatjes van de snel groeiende hobbygebergtes in loods 18 te Loenen.

 

 

 

Dan nu in een snel overzicht de steekwoorden/zinnen uit een week noeste arbeid.
Wat hebben we een hoop leuke spulletjes. / Gelukkig weegt het niet zo veel allemaal. / Fijn, een heftruck. Oh, wacht….kapot. / Koffie!! / Pindakoeken. / Mooi dat leveranciers zich altijd aan de afspraken houden. / 10kg Paaseieren. / Warm, hè. / Alweer patat? / Fijn, een electrische stapelaar. Oh, wacht….kapot. / Meer tenten op pallets dan clubleden. / Heen en weer-weer en heen. / Mooi schoon alles, je ruikt niks meer van brand. / Waarom is dit niet allang weggegooid? / Vloeren schroeven. / 1 wijze uit het oosten / Denk om goed drinken. / Kroketten/ frikandellen. / Coronaproof? / karvol, karleeg. / Grote vrachtwaggel, hè dok? / Pfffff.

 

 

Nouwwww…..mooi kort verslag….Klaar. Maar wat er ook gebeurde….
Na vorig weekend stond het natuurlijk niet direct stil. Enkele leden hadden wat dagen vrij en gingen de maandag en dinsdag door met de 4-tonner beladen , rijden en uitladen, terug rijden, weer materiaal bij elkaar leggen , in- en opladen enz. Tuurlijk liep het hier en daar ook wat stroef….het net aangevoerde klassieke heftruckje deed het bij de eigenaar thuis prima, bij ons in Voorthuizen niet. Onze ouwe trouwe elektrische stapelaar stapelde pas na enig intensief overleg met de techniek. De voor dinsdag beloofde (al te laat) aangeleverde entresolvloeren kwamen ook daadwerkelijk. Alleen was het maar de helft van de bestelling…. De rest volgt misschien volgende week….Vervolgens bleek de maatvoering ook niet helemaal zoals bedacht. Het kostte een woensdagje knoeien maar wat overeind gezet kon worden stond. De beide parkeerbruggen werden afgemonteerd en zijn weer volledig in werking. Alle aanhangers waren intussen ook aangekomen in Loenen, die gingen er meteen op.

Donderdagmorgen stond de loods al behoorlijk vol. Een klein logistiek probleem. Er gaan vloeren gebouwd worden nadat we met de hele meuk verhuist zijn en dat bouwen vraagt extra ruimte. Minstens 3 banen in de loods moeten vrij blijven. Er zit niks anders op dan de meeste voertuigen en wat pallets vochtongevoelige bende tijdelijk buiten te stallen, jammer maar helaas. Gelukkig hebben we een meedenkende huisbaas…. Gedurende de middag zijn we bezig met een vrachtje 4-tonner lading en alle al aanwezige pallets in de loods zo economisch mogelijk te rangschikken. Intussen was de takeldooschauffeur aangevangen met het transport van de beide niet inzetbare Daf 3-tonners, de YA 314 van de keukengroep die al jaren in bijzonder groot onderhoud is en de YA 328 met haperende rembekrachtiger. “s Avonds terug in Voorhuizen aan de slag met het rijklaar maken en beladen van de andere DAF YA 328 en uiteraard weer de 4-tonner. Daarna rust, koffie, chips en verzin het maar…

Vrijdagmorgen….tjah vroeg….. Hoppa, ontbijt met gebakken eitje en de huurheftruck in ontvangst nemen. Daarna als een speer de DAF 3-tonner inklimmen, starten dat ding en in kleine colonne wegwees. De rit duurde zo’n 3 kwartier, verliep voorspoedig. Op hun parkeerplek aangekomen blijven de wagens beladen staan zodat we daar voorlopig even geen omkijken naar hebben. Rest van de morgen besteed aan het maar weer eens uitladen van de 4-tonner.

 

 

 

 

Onze sld timmerman verdween met z’n accuboor en een doosje verse figuurzaagjes richting het eerste deel van de toekomstige zolder. Hij heeft de hele dag zitten, lopen te zwoegen met het op maat maken en leggen van de vloer en heeft de boel ook direct vast geschroefd. Mooi werk!
De overige aanwezigen vertrokken weer naar Voorthuizen om daar het hok met tenten en palletboxen af te breken en leeg te halen. Wat vervolgens weer in delen in de 4-tonner verdween….. Einde middag stond de palletboxenstelling met de eerste boxen overeind onder de entresolvloer in loods 18.

Tijdens de terugreis naar de slaaplocatie Voorthuizen eventjes aangemeerd bij een volledig coronaproof ingerichte patatterette op de parkeerplaats van de Loenense waterval. Daar enige frituurversnaperingen genuttigd, ook niet geheel onbelangrijk.

 

 

In de avond de platte kar beladen met twee , kapotte, reserve motorblokken, de motortakel en de electrische stapelaar. Alles vastgesnoerd met een breiwerkje van spanbanden en achter de, ook alweer volle, 4-tonner geknoopt. De sld onderhoudsmonteur-wielvoertuigen/motorordonnans reed z’n Nekafje met aanhanger naar Loenen. Een deel van de tweewielers propten we achter in het bussie van de Plv C-ONHGP. Alles klaar voor de zaterdag.

De volgende morgen kwamen de hulptroepen al vroeg binnen. Een extra busje met grote aanhangert, nog een grotere aanhangert achter het jeepje van de CC en een aantal DKOleden voor het sleep-, hand- en spanwerk. In ieder geval genoeg handen om de klus van vandaag te klaren en toch ook de 1,5meterregels te kunnen handhaven.

 

 

 

 

 

 

In Voorthuizen inpakken en beladen, in Loenen uitladen en opbergen. En koffie met een paaseitje. Die eitjes samen met een paar sixpacks Cola waren een spontane donatie van het Rode Kruismagazijn in een loods tegenover ons…THNX!    Het werd een mooie dag, zonnetje d’r bie en gelukkig niet zo warm als de dagen er voor.

 

 

 

 

 

 

 

De sld monteurwielvoertuigen/motorordonnans nam de moeite om de 60tigerjaren toiletgroep eens goed op te kuisen. Niet dat het zo’n bende was maar door 3 lagen spinnenwebben heen poepen heeft ook z’n risico’s.

De loods raakte snel vol. De entresolvloer boven de toekomstige kantine werd ook direct volledig benut en vol gezet met allerlei foeriermateriaal en radiospullen.

 

 

 

 

 

 

Ondanks dat er onverwachts een berg plunjebalen afgegeven werd (altijd welkom,THNX) konden we de 3 banen benodigd voor de nog te bouwen entresolvloeren en een tussenwand redelijk vrij houden. Aan het begin van de avond waren we weer terug in het clubhuis in Voorthuizen. Een beetje moe maar voldaan. Met een paar man nog een halfuurtje wat spullen klaar gezet voor zondagmorgen en toen aan de bezorg pizza. Een kleine fotorondgang gemaakt door de lege ruimtes en dan tijd voor het aller,aller laatste (slaap)nachtje op het mobcomplex Voorthuizen.

Na een goede nachtrust, ontbijt met alweer gebakken ei en ruim voldoende koffie weer aant werk. Kantine leeg halen, laatste brokstukken bij elkaar zoeken en klaar zetten. Buiten staan nog wat pallets met banden en losse meuk. Tegen 09.00u. was de trekker met oplegger daar.

Een uurtje vonken trappen op de heftruck en tot de conclusie komen dat er 2 keer gereden moet worden. Het houdt niet op, niet vanzelf. Bussiebie vol gestort met DKOserviesgoed, reserve koffiezetmaterialen, brandblussers en overige onbestemde apparatuur en op weg. Bij het eerste openen van de loodsdeur in de vroege morgen is de aanblik van bergen meuk ff wennen. Tweede opvallende dingetje: niet de gebruikelijke legerdampen maar een brandlucht vermengd met de vage geur van Dasty…..tjah…..hoe goed de roetveegpieten ook hun best hebben gedaan, de lucht blijft nog wel ff hangen. De Bravilor aan geslingerd, roldeuren open gedaan en de heftruck aldaar alvast voor gegloeid. Kom maar op met die opleggert. Het begon intussen zachtjes te regenen dus het gevoel van ff opschieten was aanwezig. Ging dus ook vlot genoeg allemaal. Voor 13.00u. waren we alweer op de terugreis met de vrachtwagen om de laatste vracht te laden. En toen ritueel afscheid van Voorthuizen…althans voor de meesten van ons, de CC moet in ieder geval nog terug voor de sleutels en afvoer van het laatste oudijzer en vuilnis. Dan klaar, netjes voor 1 Juno.

Tegen 15.00u. de laatste keer in de nu stromende regen meuk lossen. Klein leermomentje betreffende de verschillen tussen een electrische en diesel aangedreven heftruck: de aandrijving maakt het verschil niet, wel de constructie van de veiligheidskooi. Bij regen stroomt het water bij de electrischeversie links in de nek, bij de dieselversie rechts.

Tussendoor een kroketje en frikandelletje, koffie, frisdrankje en toen was alles over. Kunnen we nu door met bouwen van de laatste entresolvloeren, kantine, foefhok, tentenopslag, nattegroep enz. zat te doen nog maar dit is ff klaar. BAM.

Rest een giga bedankwoordje. De Fa. Cluistra uit Veenendaal / jekuntmijhuren.nl , de heftruckverhuurder, WJJ Transport uit Slijk-Ewijk, de vriend van onze sld 4-tonnerchauffeur voor het uitlenen van de grote platte aanhanger, onze Verkenningsgroep Commandant voor het busje met open aanhanger en natuurlijk al onze DKO-leden voor 4-tonner rijerij, de hulp, sjouwerij, oosterse wijsheden, gezelligheid, eierbakkerij enz. enz.      Ohwww jah……en de CC……voor het bedenken van weer een verplaatsingsoefeningetje……maar nu kunnen we het hoor, echt wel.

 

 

 

De Plv C-ONHGP.